One cup of bullshit

Ur mitt perspektiv, Det här är mitt liv.

jäs på altan

Skrivet 2011-05-25 @ 15:33:50
God eftermiddag gott folk
För närvarande befinner jag mig just nu ute hos en god vän.
Hon jobbar visserligen just nu medans jag ligger här i myssoffan på altan och jäser.
Livet är rätt gött sometimes.
Solen är framme men det blåser en del och om vart annat så regnar det..
men hey vem fan e jag å klaga egentligen? ;)
(kort från igårkväll, mysigt va? men här är jag iaf)
Får se om jag rullar hem till lägenheten de närmaste dagarna eller om jag drar ut till min farbror i Mölnbo igen.
Älskar att vara där ute så det lutar nog åt det hållet.
Min farbror har sjötomt och det uppskattas ytterst från min sida hehe.
Speciellt nu på sommaren, då man kan fiska och bada.
hitills har jag dock inte fått nå baddare till fisk, tre fingerstora Abborrar och en mört.
bada har jag iof inte heller börjat med än... för det är kallt! 15 grader är under min förbannade standard ;)
men jag har ju en egen liten strand jag kan vada fötterna i iaf haha.
Jag är inte direkt den som gillar heller att gå till nån jäkla badstrand som e knökfull,
ligga där som ett par uppradade sillar och ha ögonen på sig varje milimeter man rör sig. inte min kopp the, nej.
Då ligger jag hellre och steker min fisbleka hy i fred och fläskar sen ner till vattnet utan att folk glor.
Men egentligen bryr jag mig inte speciellt om vad folk tycker eller tänker angående mitt utseende.
jag vet att jag inte är någon badmodell, jag har tuggat till mig mina kilon helt på egen hand och ja håller på och går ner i vikt.
Det är bara fuktansvärt irriterande med folk som tittar, fnissar och viskar, folk utan vett i kroppen.
nu är ju inte jag 150 kilo tung som jag får det att låta men folk kan vara så oerhört grymma och skoningslösa,
även mot dem som är lite för smala eller lider av någon form av anorexi.
samma grej där.. fnisset, viskandet och stirrandet.
Visst fan händer det att jag själv också tittar och viskar nått till en vän, även solen har fläckar ;)
Men jag tycker nog att vi borde vara lite vänligare mot våra medmänniskor.
Du har ingen aning om varför hon eller han ser ut så, om hon/han har någon sjukdom eller så.
tänk efter lite ibland!
Don't judge a book by its cover.


Anyway.. ska bli kul och se hur det gått för mina plantor medans jag vart borta i några dar =)
Gjorde en låda med lite av varje, Ärtor, dill, persilja, huvudsallad och gräslök.
Och denna gång låg vi steget före hönsjävlarna som pajja lådan förra året och böka upp alla frön.
Glupska äckel!
Farbror arne böjde till ett lock i form av nå metallnät...( I dont know the name)
bra blev det iaf =)
Sen ska de bli intressant och se hur det går med altanen,
men mer om det senare ;)
Har lite åtaganden att lösa innan jag kan drar ut.
Så dags att ta tag i det, men nu ska jag nog bege mig ut på en långpromenix fast det regnar.
fläskdoris behöver röra på sina lurviga haha
Over and out for now

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback